Login / Register
Discussion Forums
Google
   Listen Live
Click for a list of RSS feeds
Media clips require Real Player
South African Broadcasting Corporation Copyright ©
2000 - 2005 SABC
 

Green tea doesn't lower cancer risk, US FDA says

July 01, 2005, 05:15

Contrary to what some studies claim, green tea probably does not help prevent breast, prostate or any other type of cancer, the US Food and Drug Administration said yesterday.

"Two studies do not show that drinking green tea reduces the risk of breast cancer in women, but one weaker, more limited study suggests that drinking green tea may reduce this risk," the FDA said in a statement. Based on these studies, FDA concludes that it is highly unlikely that green tea reduces the risk of breast cancer."

Likewise, only one "weak and limited" study shows that drinking green tea can reduce the risk of prostate cancer, the FDA said. The FDA also concluded that existing evidence does not support qualified health claims for green tea consumption and a reduced risk of any other type of cancer," the agency said. - Reuters

Click here to send this article to a friend     Click here for a printable version of this article    
 
 Weather
Min: 10
Max: 26
Current Affairs
 Fokus
 Special Assignment
 Cutting Edge
Other Site Features
 SABC News International
 News Agency
 Afrique Nouvelles
 Audio Bulletins
 Video Bulletins
 Personalise
 Journalists Blogs
 
News Awards
 Community Media Awards
 Discussion Forums
 Matric results info
 FAQs
 Contact Us
 Help
 Disclaimer
Sponsored Links
Online insurance
Life insurance
Insurance for women