Pay television group MultiChoice says it will investigate its total payments to the controversial ANN7 TV channel.

This follows reports of “an irregular relationship” between the two and concerns about corporate governance failures. Chairperson of MultiChoice audit and risk committees, Don Eriksson, says in a statement that the board will investigate and take necessary action.

The pay-TV company, that owns DStv and M-Net, is accused of paying R100 million in kickbacks to the SABC in exchange for the public’s broadcaster “political influence over digital migration”. This forms part of minutes of hundreds of documents that the public broadcaster provided in December 2016 to the Ad Hoc Committee on the SABC Inquiry.

Click to watch a related video below: